| Extern propaganda |
|
|
2009-12-28, 13:04
|
|
|
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
|
Till Axel, vi vet vem den ledande profilen på Gotland är. Det är desto svårare att hitta honom då han verkar ha skyddad adress. Svar till Makiladoras - Dessa antifascister som klistrar upp på nätterna och skrämmer nazister. Vi hoppades också att det skulle visa sig finnas någon grupp dessa tillhörde. Men hitills verkar ingen ha visat sig.
Jag va ju förbi Göransgården där man möttes av maskerade vakter på taket. Absolut kan de vara anti-fascister, jag har inte hört nåt från dessa men de verkar till varje pris undvika att gå mot just nazister, där det faller lite...
|
|
|
2009-12-28, 13:17
|
|
|
Proffsdemonstrant
Reg.datum: Sep 2009
Bor: Stockholm
Politisk riktning: Marxist
Organisation: SUF
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkist-Nisse
Till Axel, vi vet vem den ledande profilen på Gotland är. Det är desto svårare att hitta honom då han verkar ha skyddad adress. Svar till Makiladoras - Dessa antifascister som klistrar upp på nätterna och skrämmer nazister. Vi hoppades också att det skulle visa sig finnas någon grupp dessa tillhörde. Men hitills verkar ingen ha visat sig.
Jag va ju förbi Göransgården där man möttes av maskerade vakter på taket. Absolut kan de vara anti-fascister, jag har inte hört nåt från dessa men de verkar till varje pris undvika att gå mot just nazister, där det faller lite...
|
Jag har varit på Göransgården och jag vet vilka det var som hängde ut nazisterna. Ni behöver ju inte hänga ut Herr R och D där dem bor. Försök sprida affischerna runtom i staden, dela ut flyers till boende (inte nödvändigtvis på stan). Många inom vänstern vet vem han är då han är en profil. Ta kontakt med AFA Nyköping och be dem om info om individen ifråga. Du kan PM:a mig för lite mer info (eller fråga Sveriges AFA grupper som lär ha bättre koll).
|
|
|
2009-12-28, 13:24
|
|
|
Nykomling
|
Jo, vi vet nog alla vem han är. Det mest skrattretande va ju att grabben såg sig själv som - Världens gulligaste och mysigaste kille, fast han är dömd för 4 våldsbrott eller hur många va det?
Om vi ska dela ut flyers eller affischer så måste vi kunna få tag på såna också. Vart de nu finns.. Det är liksom organistation och vilja som behövs här.
|
|
|
2009-12-28, 13:28
|
|
|
Proffsdemonstrant
Reg.datum: Nov 2008
Bor: Skåne
Politisk riktning: Kommunist
Organisation: Virvelvinden
|
Ska ni dela ut flyers eller sätta upp affischer med behöver ni en dator, internet och en skrivare. Det behövs det ingen organisation för, det behövs det två-tre kompisar som avsätter några timmar för. Förövrigt finns inte AFA Nyköping kvar i nätverket enligt antifa.se ( http://www.antifa.se/index.php?p=3)
|
|
|
2009-12-28, 13:31
|
|
|
Nykomling
|
Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Ska ni dela ut flyers eller sätta upp affischer med behöver ni en dator, internet och en skrivare. Det behövs det ingen organisation för, det behövs det två-tre kompisar som avsätter några timmar för. Förövrigt finns inte AFA Nyköping kvar i nätverket enligt antifa.se ( http://www.antifa.se/index.php?p=3)
|
Nej, det vet väl jag också att det inte behövs en organisation för detta. Men alltså, det gäller att veta att man inte är ensam, det var där organisationen kom in i bilden.
Nej, jag såg också att AFA Nyköping och AFA Västerås verkar vara borta ur deras nätverk.
|
|
|
2009-12-29, 16:25
|
|
|
Proffsdemonstrant
Reg.datum: Sep 2009
Bor: Stockholm
Politisk riktning: Marxist
Organisation: SUF
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkist-Nisse
Nej, det vet väl jag också att det inte behövs en organisation för detta. Men alltså, det gäller att veta att man inte är ensam, det var där organisationen kom in i bilden.
Nej, jag såg också att AFA Nyköping och AFA Västerås verkar vara borta ur deras nätverk.
|
Kontakta Stockholm då. Det finns fortfarande antifascister kvar i Nyköping.
|
|
|
2009-12-30, 14:33
|
|
|
På G
Reg.datum: Sep 2008
Bor: Uppsala
Politisk riktning: klasskamp
Organisation: flera, bl a Stockholms LS
|
Alternativa Politikerveckan organiseras nästan uteslutande av exilgotlänningar (t ex yours truly), men om någon vill vara med och arra så säg bara till!
|
|
|
2010-01-01, 12:23
|
|
|
Nykomling
|
Av alla som skriver här, jag bara undrar, är det någon som bor på Gotland, eller känner någon verksam anti-fascist på ön?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:41.
|