Jag gillar över lag frågorna ni diskuterar!
Citat:
|
* hur kostsamt terapi är för den enskilde och hur det utesluter de som inte har råd
|
Viktig, med tanke på hur vissa terapiformer enbart kan brukas av bourgeoisien.
Citat:
|
* bristen på genus- och klassperspektiv i undervisningen, bland föreläsare och inom psykologin som sådan
|
Säger sig själv. Det stora problemet med psykologi utbildningen, även om jag tror att genus inte är något det är brist på i hela landet eftersom det står inskrivet i kurskriterierna.
Citat:
|
* organisationspsykologi utifrån ett icke-kapitalistiskt perspektiv
|
Den här frågan har jag själv funderat över, vad kan man ha denna inriktning till annat än för att underlätta för bossarna?
Citat:
|
* schismen mellan KBT (Kognitiv beteendeterapi) och de psykodynamiska skolbildningarna - dess politiska innehåll och konsekvenser
|
Här undrar jag vilken problematik som ni ser? Psykodynamiska ville vi väl bli av med????
Citat:
|
* tillgängliggöra forskningsrön för arbetarorganisationerna och arbetarklassen
|
Mycket bra punkt, finns en hel del forskning som kommer bort för att den inte har samma "status".
Citat:
|
* kolla upp huruvida det finns likasinnade psykologstudenter på andra orter i landet
|
Ganska svårt att få till med tanke på att psykologin av tradition inte tycker om allt för avvikande perspektiv. Men finns bevisligen användare på forumet som jobbar med det här.